شبکه های اجتماعی امروزه یکی از مهم ترین قسمت های زندگی همه ی افراد شده است. به طوری که این شبکه ها در پیشرفت کاری افراد نیز ورود پیدا کرده است و موقعیت شغلی بسیاری از افراد در گرو آن ها می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای شبکه های اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و... بازاریابی می باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مفهوم بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را آشنا کنیم.
بیش از ۸۹ درصد از جست وجوی روزانه ی گوگل را کاربران موبایل به خود اختصاص داده اند که به صورت میانگین بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه از ۲۴ ساعت را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند.
اگر از کاربران دائمی شبکه های اجتماعی باشید مطمئنا با تبلیغات زیادی که برای کسب و کار های مختلف در پیج های پرطرفدار انجام می شود رو به رو شده اید.
با توجه به رشد روز افزون کاربران شبکه های اجتماعی مختلف بحث کسب وکار مجازی و ترویج مطالب با استفاده از شبکه های اجتماعی مطرح شده است. مبحثی گسترده تحت عنوان بازاریابی شبکه اجتماعی یا SSM که ۸۴ درصد از بازار جهانی را با شیوه های موثر تبلیغات و بازاریابی تحت تاثیر خود قرار داده است.
فست سئو با ارائه خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی مسیر درآمدزایی شما را هموار کرده و کسب و کار شما را تبدیل به برندی معتبر از طریق فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی می کند.
بازاریابی شبکه اجتماعی یا SMM فرمی موثر از بازاریابی و مارکتینگ است که با یکی از محبوب ترین ابزاری های اجتماعی یعنی شبکه های اجتماعی تلفیق شده است. امکاناتی نظیر به اشتراک گذاری مستقیم ویدیو ها، تعامل مستقیم با کاربران و قابلیت درج محتوای چندرسانه ای مختلف که در شبکه های اجتماعی وجود دارد این سرویس ها را به ابزاری فراتر از امکانات پیش فرض خود مبدل کرده است.
در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ اولین بار سایت های اجتماعی روی کار آمدند. بعد از این که فضا های اجتماعی در این این دو دهه طرفداران خود را پیدا کردند در سال ۲۰۰۲ اولین شبکه های اجتماعی معروف نظیر فیس بوک پا به عرصه ی رقابت نهادند.
با گسترش استفاده از این شبکه و افزایش کاربران درآمدزایی از طریق شبکه های اجتماعی مطرح شد و کسب وکار های بزرگ و کوچک رقابت بزرگی را به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای داشتن رسانه های اجتماعی موفق آغاز کردند.
واژه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی و یا به اصطلاح دیگر Social Media Marketing (SMM) ، به معنای بهره وری از شبکه های اجتماعی معروف برای تبلیغات شغلی، افزایش فروش و ارائه ی خدمات کاری است.
همچنین در تعریف دیگر، بازاریابی شبکه اجتماعی به معنای استفاده از پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برند سازی، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت های کاری است.
این پیمان برادری همان SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی نام دارد. SMO ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوای بهینه در وب سایت نیز دارد و نیاز به استراتژی های هوشمندانه دارد.
از همین رو می توانید مطمئن باشید که با شناختی که فست سئو از وضعیت بازار و آنالیز رقبا در شبکه های اجتماعی و در واقع بازاریابی شبکه اجتماعی دارد می تواند کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی را به برندی مطرح تبدیل کند.